Missing translation for header.skipToContent

Klikk og hent innen 30 minutter

Hjemlevering 3-7 dager

30 dagers åpent kjøp

Gratis retur i butikk

Frakt & retur

  • Hva koster frakten?

    Det koster kr 79,- å få varene sendt til et av Postnords utleveringssteder.
    For VALUE-medlemmer er prisen kr 29,-
    For levering hjem utgjør frakten kr 119,-
    Returkostnaden er kr 99,-
    Retur i butikk er gratis.

    Det er alltid gratis å få varene utlevert i en av våre butikker når du velger Klikk & Hent. Det er også gratis å returnere varer du har kjøpt på nett i våre butikker*.

    Gjennom å handle i butikk bidrar vi til å minske klimaavtrykket vårt, siden vi sparer på både emballasje og transporte. Noen ganger er netthandel den eneste muligheten og da tilbyr vi rimeligere frakt for våre kundeklubbmedlemmer.

    *varer kjøpt hos Shoe Gallery må returneres per post

  • Returseddel mangler

    Ta kontakt med kundeservice. Du kan komme i kontakt med oss gjennom å klikke på det svarte hjelpeikonet nede til høyre på skjermen din. Vi besvarer alle henvendelser fortløpende innenfor våre åpningstider som er mandag-fredag, kl. 9-16.

  • Hva koster det å returnere varer jeg har kjøpt i nettbutikken?

    Retur per post koster kr 99,-. Benytt returetiketten som fulgte med sendingen din.

    Retur i butikk er gratis.

  • Kan jeg bytte sko kjøpt på nett i en butikk?

    Ja, det kan du. Er skoen betalt med kort blir pengene returnert tilbake til det samme bankkortet. Ønsker du en annen sko må denne betales på nytt.

  • Hvordan kan jeg spore varen?

    Sendinger kan spores via følgende link: https://www.postnord.no/ . Tast inn sendingsnummeret du har fått tilsendt på sms eller mail.

Ordre

  • Hvordan finner jeg min kvittering?

    Du finner alle dine kjøp under "Kjøpshistorikk" her på "Min side". 

  • Får jeg en kvittering ved kjøp på nett?

    Kvittering eller faktura sendes på e-post til deg samtidig som varene sendes fra vårt lager.

  • Ikke mottatt bestilling ei heller bekreftelse på bestillingen

    Ta kontakt med kundeservice. Du kan komme i kontakt med oss gjennom å klikke på det svarte hjelpeikonet nede til høyre på skjermen din. Vi besvarer alle henvendelser fortløpende innenfor våre åpningstider som er mandag-fredag, kl. 9-16.

Reklamasjon / angre kjøp / feil vare

  • Hva gjør jeg ved feil på vare/reklamasjon?

    Når du handler hos våre fysiske butikker eller i nettbutikken, har du 2 års reklamasjonsrett (Lov om forbrukerkjøp, kapittel 6. § 27). Reklamasjonsretten omfatter fabrikasjons- og materialfeil som oppstår ved normal bruk. Reklamasjonsretten dekker ikke skader eller slitasje som oppstått som følge av uforsiktig bruk eller manglende vedlikehold. 

     

    Du må reklamere hurtigst mulig og innenfor rimelig tid etter at mangelen er oppdaget, og du må kunne fremvise kvittering eller ordrebekreftelse. Enten du har kjøpt varen i en av våre butikker eller i nettbutikken, kan du få hjelp i våre fysiske butikker hvor personalet vil ta stilling til om feilen/skaden skyldes en fabrikasjons- eller materialfeil, om mangelen kan avhjelpes med reparasjon eller om varen kan erstattes. Har du ikke mulighet å besøke en av våre butikker, kan du sende reklamasjon til oss via hjelpeikonet nede til høyre på siden. Velg Reklamasjoner i nedtrekksmenyen. Legg ved bilder og kopi av kvittering. Vi besvarer alle reklamasjoner fortløpende mandag-fredag kl. 9-16. 

  • Hva gjør jeg om jeg mottar feil vare?

    Ta kontakt med kundeservice. Du kan komme i kontakt med oss gjennom å klikke på det svarte hjelpeikonet nede til høyre på skjermen din. Vi besvarer alle henvendelser fortløpende innenfor våre åpningstider som er mandag-fredag, kl. 9-16.

  • Jeg angrer kjøpet.

    Du har 30 dagers åpent kjøp på varer du har kjøpt i vår nettbutikk eller i en av våre fysiske butikker. Du kan avbryte eller returnere bestillingen fra den dagen du sender bestillingen, frem til og med 30 dager etter at du har mottatt de bestilte artiklene. Dette gjelder både for ordinære varer og salgsvarer. Kunden må vise kvittering ved retur av sko i butikk. Vi godtar ikke retur av sko som er brukt, skoen må kun være prøvd innendørs.

  • Jeg har bestilt et par sko til fullpris som nå er satt på salg. Kan jeg angre kjøpet?

    Du har 30 dagers åpent kjøp på varer du har kjøpt i vår nettbutikk eller i en av våre fysiske butikker. Du kan avbryte eller returnere bestillingen fra den dagen du sender bestillingen, frem til og med 30 dager etter at du har mottatt de bestilte artiklene. Dette gjelder både for ordinære varer og salgsvarer. Kunden må vise kvittering ved retur av sko i butikk. Vi godtar ikke retur av sko som er brukt, skoen må kun være prøvd innendørs. Vi refunderer ikke mellomlegg mellom ordinær pris og ny pris.

Gavekort & tilgodelapp

  • Selger dere gavekort?

    Du kan kjøpe gavekort i alle våre fysiske butikker. Disse har gyldighet i 1 år fra utskriftsdato. Gavekort kan ikke brukes i nettbutikken. Mistet eller utgått gavekort erstattes ikke.
  • Gavekort og tilgodelapp. Kan disse brukes på nett?

    Nei, dessverre, ikke foreløpig, men man kan benytte gavekortet i alle våre butikker.

Betalingsspørsmål

  • Hvordan betale varene?

    Vi bruker Vipps og Klarna til alle våre betalinger på nett. Med Klarna kan du betale med faktura, delbetaling og kortbetaling. Velg en betalingsmåte som passer best for deg. Se mer her: Betaling

  • Jeg har ikke mottatt bestillingen. Hva gjør jeg med fakturaen?

    Du vil mest sannsynlig motta fakturaen på mail før du mottar varene, men du trenger ikke betale varene før du har mottatt de. Dersom du ikke har mottatt varene når betalingsfristen nærmer seg, ta kontakt med kundeservice.

  • Jeg skal få tilbake penger fra Klarna. Hva gjør jeg?

    Det kommer an på hvordan du betalte. Dersom du betalte med kort får du pengene automatisk tilbake på kortet når vi har mottatt returen/reklamasjonen. Betalte du med faktura trenger vi dine kontoopplysninger for å kunne overføre pengene tilbake til deg. I dette tilfellet tar Klarna kontakt med deg. Klarna garanterer at opplysningene de mottar kun brukes for å betale penger tilbake til deg.

  • Jeg får ikke fullført kjøp med faktura

    Det kan være ulike grunner til dette. For å handle med faktura er vi avhengig av ditt fødselsnummer. Vi bruker fødselsnummeret ditt for kundeidentifikasjon, og for å kunne gjennomføre kredittsjekk. Er du ikke kredittverdig får du ikke handle med faktura. Du må være 18 år for å kjøpe varer på nett. Har man valgt en annen leveringsadresse enn adressen registrert i folkeregistrert får man heller ikke brukt faktura som et betalingsalternativ. Vi sender ikke varer til adresse utenfor landegrensen.

  • Kontakt Klarna

    Har du faktura eller betalingsspørsmål ta kontakt med Klarna direkte på telefon 21 01 89 98 eller start en chat på Klarna kundeservice. Du finner også svar på ofte stilte spørsmål under Klarna kundeservice.

Value kundeklubb

  • Må jeg være medlem av Value kundeklubb for å få medlemspriser?

    Det må du. Heldigvis er det gratis, og superenkelt å melde seg inn her. Du kan også melde deg inn når du er i handlekurven, før du fullfører ditt kjøp.

  • Koster det penger å bli medlem av Value kundeklubb?

    Nei, det er helt gratis.

  • Kan jeg slette meg som kunde?

    Ja, det kan du enkelt gjøre selv. Du finner det helt under "Marketing & Communication". 

Bonuspoeng

  • Hva er bonuspoeng?

    Bonuspoeng er noe vi gir medlemmene våre tilbake for alle kjøp av varer. Det funker som «kundeklubb-penger» som man kan bruke på sitt neste kjøp. 1 bonuspoeng = 1 krone.

  • Hvor mye bonuspoeng får jeg?

    Det kommer alltid an på hvor mye du har handler i løpet av 2 år. Du tjener 2% på alle dine kjøp, bortsett fra på kjøp av gavekort. Oversikt over bonuspoengene finner du under "Min bonus" her på "Min side".

  • Er bonuspoeng det samme som rabatt?

    Nei, bonuspoeng er noe du selv har har opptjent. Bonuspoeng er litt som å få en tilgodelapp, mens rabatt er et fratrekk i prisen når du handler.

  • Hvor lenge er bonuspoeng gyldig?

    Bonusenpoengene er gyldig i to år fra du får de. 

  • Hva skjer med mine bonuspoeng hvis jeg returnerer en vare?

    Da vil bonuspoengene du har opptjent på det kjøpet/varen fjernes.

  • Får jeg bonuspoeng på nedsatte varer?

    Ja, du får bonuspoeng på alt du handler, bortsett fra kjøp av gavekort.

  • Får jeg bonuspoeng ved kjøp av gavekort?

    Nei, men hvis du får et gavekort så får du bonuspoeng når du bruker det!

  • Kan jeg få bonuspoeng i kontanter?

    Nei, men bonuspoengene kan brukes på nye kule sko blant annet!

  • Kan jeg bruke bonuspoengene mine på frakt i nettbutikken?

    Nei, du kan kun bruke bonuspoeng på en vare(r). 

  • Får jeg bonuspoeng når jeg betaler med bonuspoeng?

    Nei, bonuspoengene reproduserer ikke seg selv.

Annet

  • Hvordan søke på varer?

    Den enkleste måten å søke på en vare er å bruke søkefunksjonen øverst på siden. Her kan du søke på varemerke, type sko etc. Du kan også bruke filter for å finne skoen du søker etter.

  • Sender dere sko til utlandet?

    Nei, vi sender kun sko innenlands.

  • Jeg har fått melding om at varen er utsolgt, men varen er fremdeles tilgjengelig på deres hjemmeside.

    Det er lageret som styrer hvilke varer som er tilgjengelige for web. Dessverre kan lageret av og til avvike. Vi sjekker alltid lageret grundig før vi sender ut melding om at varen er utsolgt. Er du i tvil ta kontakt med vår kundeservice. Du kan komme i kontakt med oss gjennom å klikke på det svarte hjelpeikonet nede til høyre på skjermen din. Vi besvarer alle henvendelser fortløpende innenfor våre åpningstider som er mandag-fredag, kl. 9-16.

  • Kontakt oss

    Du kan komme i kontakt med oss gjennom å klikke på det svarte hjelpeikonet nede til høyre på skjermen din. Vi besvarer alle henvendelser fortløpende innenfor våre åpningstider som er mandag-fredag, kl. 9-16.